Haber

E-Ticaret İçin Özel İpuçları: Amazon’da Gelir Kazanmanın 5 Yolu

 

E-ticaretin hızla yaygınlaştığı günümüzde girişimciler ve sektör oyuncuları zaman zaman trendleri yakalamakta zorlanabilmektedir. eBay, Shopify, Walmart ve Etsy gibi birkaç e-ticaret şirketi, eserlerin online satışını kolaylaştırırken, Amazon hala online para kazanmanın en trend yolu olarak öne çıkıyor.

Özellikle günümüz ekonomik koşullarında gelir kaynaklarının çeşitlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Ayrıca ülkemizdeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin sadece yüzde 25’inin e-ticaret, yüzde 4’ünün ise e-ihracat yaptığını dikkate aldığımızda, küresel ölçekte ihracat yapmak isteyen birçok kişinin nasıl yapılacağını bilmediği, ya da bilseler bile lojistik, depolama gibi meşakkatli süreçler nedeniyle askıya alıyorlar. İnsanlar var. Geleneksel mağazaların yerini online mağazaların aldığı ticaret dünyasında, dünyanın en değerli pazaryerlerinden biri olan Amazon başlı başına bir fırsatlar dünyasıdır.

Yalnızca 2022’de Amazon, yarısından fazlası üçüncü taraf (3P) satışlarından olmak üzere 502 milyar dolar gelir elde etti.

Bu devasa pazarda hisse satın almanın en iyi 5 yolu, ParkPalet Kurucu Ortağı ve CEO’su Alp Çiçekdağı, e-ticarette trendleri yakalamak isteyenler için.

Amazon, dünyada en çok satılan platformlardan biri olduğu için trafiği yüksek kanalları olan devasa bir e-ticaret platformu konumunda. Bu, işletme sahipleri için büyük bir fırsat sunarken, yüksek trafikli e-ticaret yapanlara da milyonlarca potansiyel müşteriye çalışmalarını sergileme fırsatı sunuyor. Bu devasa e-ticaret ekosistemine entegre olmak, işletmelerin müşteri tabanlarını hızla büyütmelerine ve pazarlama ve reklam maliyetlerini düşürerek satışlarını artırmalarına yardımcı olur. Amazon gibi dev bir e-ticaret platformunda bu yılın trendlerini göz önünde bulundurarak gelir elde etmenin 5 yolunu özetledik.

Jungle Scout tarafından yapılan 2.600’den fazla Amazon Satıcı Anketi verilerine göre Amazon satıcılarının iş modellerine göre dağılımı ve en çok kullandıkları oranlar şu şekilde;

– Private label – Private Label: %54

– Toptan satış işleri – Toptan satış: %26

– Perakende arbitrajı – Perakende arbitrajı: %25

– Çevrimiçi arbitraj: %24

– Stoksuz satış: %17

1. Kendi Private Label Çalışmalarınızı Satın – Private Label

2023’te Amazon’da para kazanmanın en sorunsuz yolu, Amazon’un Amazon Lojistik (FBA) ağını kullanarak özet etiketlerle satış yapmaktır. Private label, var olan bir işi (tercihen ürün iyileştirmeleri ile birlikte) üretim süreci, marka logosu ve işaretlemesi ile tüketiciye satmaktır. Bazen buna beyaz etiketleme veya markalama denir. Amazon’un kendisinin bile Amazon Essentials ve AmazonBasics gibi özel markalı çalışmaları vardır. Diğer Amazon iş modellerine göre değerli bir yöntem olsa da Private Label satıcılarının yüzde 56’sı ayda 5.000$ ve üzeri satış yapabiliyor. Özel markalı satıcıların yüzde 35’i Amazon’da satışa başladıktan sonraki ilk 6 ay içinde bile kar edebiliyor.

Bugün, tüm Amazon satıcılarının yarısından fazlası (yaklaşık yüzde 59’u) özel etiket sistemini kullanıyor.

Private Label satıcıları için ilk 5 kategori:

  • Ev ve Mutfak: %40
  • Spor ve Doğa: %21
  • Sağlık, Barınma ve Bebek: %15
  • Güzellik ve Kişisel Bakım: %15
  • Mutfak & Yemek: %14

2. Eserleri Toptan Satın Alın – Toptan Satış

Özel etiketlemeye bir örnek olarak toptan satış, Amazon’da gelir elde etmenin en bilinen yollarından biridir; bu, eserleri toplu olarak satın alıp Amazon’da yeniden satmayı içerir. Bir perakende pazarında ayrı birimler olarak satılabilen düşük maliyetli veya indirimli eserlerin toplu olarak satın alınması süreci olan toptan satış, birçok yönden arbitraja benzer.

Başka firmaların eserleri burada satıldığı için eserlerin üretilmesi veya markalaşması için çaba harcanmasına gerek yoktur.

Amazon Toptan Satış Kategori Şampiyonu “Ev ve Mutfak”

Amazon’daki en popüler 5 toptancı kategorisi şu şekildedir;

  • Ev ve mutfak: %47
  • Oyuncaklar ve oyunlar: %32
  • Spor ve açık alan: %29
  • Güzellik ve kişisel bakım: %28
  • Sağlık, barınma ve bebek bakımı: %27

Toptan Satıştan Ayda 5 Bin Dolardan Fazla Kazanmak Mümkün

Örneğin Amazon’da toptan satış yaparak ayda 3.000 veya 4.000 USD kazanmak mümkün. Amazon’da toptan satış yapmak son yıllarda daha zor gibi görünse de yine de takdir etmek mümkün. diğer Toptan satış, özel markalı pazardan çok daha rekabetçi olsa da, “Buy Box” her satıcıyla paylaşılacağından, bugün toptancıların yüzde 61’i aylık satışlarından 5.000 $ veya daha fazla kazanabiliyor. . Tam da bu nedenle bazen fiyatlarda bir “düşme yarışı” yaşanabilir ve rakibinizle denemenin tek yolu fiyatları düşürmek olabilir. Bu noktada en değerli kısım, mallarınızı oldukça düşük bir fiyata satın alabilmenizdir.

3. Perakende Arbitraj Yapın – Perakende Arbitraj

Perakende arbitrajı, Amazon’da eser satmanın neredeyse en kolay yoludur. Tek yapmanız gereken Walmart, Target, Barnes & Noble gibi perakende mağazalarından indirimli ürünler bulmak ve ardından bunları Amazon’da listelemek. Bu sistem, Amazon’dan hızlı ve düşük maliyetli bir şekilde gelir elde etmenizi sağlar. Bununla birlikte, rekabetçi ve ölçeklenmesi zor bir alan olduğu için kazanç potansiyeli değişebilir. Perakende arbitrajından gelir elde etmek satıcıya kalmıştır. Göz ardı edilmemesi gereken bir diğer nokta da arbitrajcı olabilmek için sabırlı olmak gerektiğidir.

Perakende arbitraj satıcılarının %49’u Amazon’da satış yapmaya başlamak için 1.000 dolardan az harcadıklarını ve satıcıların üçte biri 500 dolardan az harcadıklarını söylüyor. Perakende arbitrajı, Amazon’da satışa başlamak için en az maliyetli formül olsa da, aynı zamanda en az karlı olanlardan biridir. Perakende arbitraj satıcılarının %62’si Amazon’da aylık 5.000 doların altında kazanırken, %25’i 500 doların altında kazanıyor. Ayrıca, perakende arbitraj bayilerinin %46’sı bu iş modeliyle kar elde etmenin altı ay sürdüğünü söylerken, %48’i ürünlerindeki kar marjlarının %20’nin altında olduğunu söylüyor.

 

İşte perakende arbitraj satıcıları için en çok tanınan 5 kategori:

  • Ev ve Mutfak: %47
  • Oyuncaklar ve Oyunlar: %41
  • Kitaplar: %34
  • Güzellik ve Kişisel Bakım: %33
  • Pazar ve Gurme Yemekleri: %27

Ürün bulma ve envanter yönetiminin yanı sıra perakende arbitraj satıcılarının yaşadığı zorluklar şu şekilde sıralanıyor;

– Tüketimi, geliri ve diğer finansal ölçümleri izleme ve yönetme: %44

– Tedarikçi bulma: %38

– İş listelerini optimize etme: %31

4. Çevrimiçi Arbitraj ile Çevrimiçi Perakende Mağaza Eserlerini Çevirin

Çevrimiçi arbitraj, bir web sitesinde veya çevrimiçi pazarda düşük maliyetli veya indirimli bir eser bulma ve başka bir pazarda yeniden satma prosedürüdür. Perakende arbitrajına benzer şekilde, çevrimiçi arbitraj satıcılarının Amazon’da elde ettiği kâr, ürünü Amazon’da satabilecekleri fiyat ile Amazon’un ücretleri ve ürünün orijinal maliyeti arasındaki farktır. Çevrimiçi arbitraj satıcılarının %55’i Amazon’da aylık 5.000 doların altında kazanıyor. Bununla birlikte, %16’sı en az 1.000 ila 5.000 ABD Doları kazanırken, çevrimiçi arbitraj satıcılarının %54’ü işlerinde %16 veya daha yüksek bir kar marjı görüyor.

Çevrimiçi arbitrajda gelir elde etmek için harcanan çabaya değer ve potansiyel faydalar bu çabaya bağlı olarak değişebilir.

İşte çevrimiçi arbitraj satıcıları için en çok tanınan 5 kategori:

  • Ev ve Mutfak: %55
  • Oyuncaklar ve Oyunlar: %50
  • Güzellik ve Kişisel Bakım: %38
  • Kitaplar: %35 Sağlık
  • Ev ve Bebek Bakımı: %34

5. Stoksuz Satış Yapın

Bir e-ticaret işine başlamak için yeterli sermayeniz yoksa stoksuz satış gerçek bir seçenek olabilir. Stoksuz satış, envanteri elinizde bulundurmadan ürün satma olanağı sunar. Yani eserleri satışa çıkarıyorsunuz ve bir müşteri sipariş verdiğinde eseri tedarikçinizden daha düşük bir fiyata satın alıp müşterinize gönderiyorsunuz. Satıcı olarak esere hiç dokunmadan, görmeden de para kazanabilirsiniz. Tedarikçi firmanız da sizin yerinize tüm lojistik süreç ve süreçleri yönetir. Burada gelir elde ederken en kritik nokta saygın tedarikçiler bulmaya özen göstermektir.

Stoksuz satış yapanların yüzde 39’u Amazon’da ayda 5.000 ABD dolarının altındaki stoksuz satış çalışmalarından yararlanırken, yüzde 48’i kar marjlarını yüzde 11 ile yüzde 25 arasında görüyor.

Amazon’daki en popüler 5 dropshipper kategorisi şu şekildedir;

  • Ev ve Mutfak: %50
  • Spor ve Doğa: %35
  • Mutfak ve Yemek: %32
  • Ev Aletleri ve Konut Güzelleştirme: %32
  • Bahçe ve Açık Alan: %31

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu